tisdag 30 augusti 2011

Tisdag.

Igår var jag på föräldrautbildning nere på bvc. Det var intressant plus att jag fick träffa andra mammor med bebisar i samma ålder som Ellie. Dit kommer jag gå nästa måndag också.

Idag har mamma varit här på fömiddagen, vi var nere i stan och jag fick välja ut lite doppresenter till Ellie. Det kommer nog bli jättebra! :) Mamma bjöd på lunch på Maddes också. Tack mamma! Ikväll blir det träning på friskis och svettis med Bea. Ska bli skönt :)

Imorgon ska Ellie på sitt första läkarbesök sedan vi lämnade sjukhuset. Och så ska hon bli vägd och mätt. Får se hur mycket min lilla tös har växt de senaste två veckorna. Ellie och jag ska också börja på babymassage-kurs imorgon. Det ska bli intressant och se om Ellie vill ligga still i bara blöja och bli masserad av mamma. Det sägs i alla fall att det ska vara väldigt avslappnande för bebisar och att de sover i flera timmar efter massagetillfällena. Vi får väl se hur det går.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv för en fm tillsammans med mina flickor. Det var ju synd att det inte blev nått Skånes Djurpark men mina andra två snäckor hade ju feber. Får ta det någon annan gång. / Mamsen