torsdag 12 april 2012

Torsdag.

Ikväll har jag börjat sy på Ellies sommarklänning. Jag måste säga att jag är väldigt besviken på mönstret som jag inhandlat på stoff och stil. Det är ju helt omöjligt att förstå instruktionerna. Så jag sydde lite som jag själv tyckte istället. Kanske inte blev riktigt så bra som om jag hade gjort helt rätt, men ändå! Jag har i alla fall sytt färdigt överdelen på klänningen. Resten får vänta till en annan dag.

Idag åt Ellie sin macka helt själv till mellis. Jag delade den i två och gjorde en dubbelmacka som hon sedan så lyckligt åt själv. Måste också berätta att hon emellanåt tar ett steg när hon står. Ett i taget, men inte mer. :)

Jag bjuder på en gammal bild på mina älskade hjärtan. På bilden är Ellie bara ett par dagar gammal. Ni betyder verkligen allt!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du brukar ju kunna svänga ihop det mesta så det blir säkert en jättefin klänning. Du får klaga på mönstret. / Mamsen