måndag 6 februari 2012

Kalla måndag.

Goddagens. Nu sitter jag i biblioteket på Malmö Högskola och meningen är att jag ska plugga lite innan föreläsningen börjar klockan 13.15. Hoppas på att motivationen hittar mig när jag skrivit färdigt detta inlägget, hehe. Kristoffer är pappaledig idag eftersom att jag är i skolan, så mina älsklingar är på äventyr i helsingborg.

Det är så mysigt att Ellie får möjlighet att få ensamtid med sin stora idol, sin pappa. Man ser på henne när Kristoffer kommer hem från jobb hur hon lyser upp som en sol och får världens leende på läpparna. Vad kan man kalla det, om inte kärlek? Snart ska jag ha praktik också, tre veckor i sträck. Tror det kommer vara lite smått jobbigt för mig att inte få träffa min ögonsten så mycket som jag brukar men samtidigt är det underbart att hon ska få spendera så mycket tid med pappsen.

Efter föreläsningen i eftermiddag så ska vi åka hem till mamma och pappa ock käka middag. Det ska bli mysigt.

Igår var Ellie på babysim. Det gick jättebra, hon fick prova att dyka med läraren för första gången. Eller ja, dyka och dyka, det var mer ansiktet som doppades, men ändå. Hon klarade det jättebra. Jag satt vid sidan eftersom jag är förkyld så ville jag inte bada. Kristoffer klarade sig jättebra där i vattnet med Ellie. :) Duktiga älsklingar!

Måste också berätta att jag har min "vägningsdag" på måndagar, imorse vägde jag mig. Tjoho, minus denna vecksan också. Jag är nöjd! :)

Nä nu får jag ta och ta tag i pluggandet lite. Pusshaj.

1 kommentar:

Anonym sa...

Plugga på så ses vi sen. Det blir nyttig mat ikväll. Längtar efter Ellie. / Mamsen