tisdag 17 juli 2012

Hatar, saknar, spruta.

Fy vad jag hatar min garederob. Verkligen HATAR! I den finns kläder som jag haft i 100 år! Förr tyckte jag det var roligt att klä mig på morgonen, men nu drar jag mig för det. För att jag vet att det inte finns något roligt att ha på sig. Jag saknar att shoppa. Det har jag inte gjort på hur länge som helst! Bortsett från när jag verkligen BEHÖVT något. Men spontanshopping har jag nog inte gjort på ca 1,5 år. Känner bara att jag måste få kräka av mig lite. Jag har använt samma typ av kläder länge nu. Jag vill äga ett par snygga jeans, jag vill ha ett par chinos, jag vill ha ett par rutiga shorts man kan ha leggings under, jag vill köpa snygga blusar! Jag saknar att shoppa kläder helt enkelt. För en liten stund sedan tog jag vara på min ilska gentemot garderoben och rensade lite. Två stora kassar försvann. Nu är den ganska tom. För övrigt så har Ellie varit på en försenad ettårsbesiktning idag. Hon vägde 11300 gram och var 81 cm lång. Vikten har lugnat ner sig men hon fortsätter rakt upp på längden. Hon fick även sitt tredje vaccin idag. Det gjorde lite ont tyckte hon nog men det gick över lika fort igen. Så nu har hon ett plåster på varje lår. Snuttan ligger och sover nu och i eftermiddag kommer hennes kompis Elin och hennes mamma Therese och leker lite med oss. Det ska bli mysigt.

Inga kommentarer: