onsdag 25 juli 2012

Onsdag.

Igår förmiddags var Ellie och jag nere på öppna förskolan och lekte lite. Gumman träffade en massa kompisar och hade det allmänt trevligt. Under sångstunden har Ellie alltid vägrat sitta i mitt knä och sjunga, hon har velat gå runt i stället. Men igår var första gången som hon satt i mitt knä under hela sångstunden. Hon till och med KOM OCH SATTE sig när det skulle börja. Förvånad blev jag i alla fall. :) Efter ÖF cyklade vi och hämtade ut ett paket - regnskyddet till vagnen. Och när vi kom hem så låg fotona innan för dörren. Så båda de beställda grejorna kom på samma dag. När Ellie sen sov middag så pysslade jag lite med hennes bok, har nästan klistrat in alla bilderna nu. Efter middagsluren åkte vi till ÖB och köpte våtservetter som de hade på kampanjvara denna veckan. Sen bar det av mot Höganäs och svärföräldrarna. Kristoffer skulle dit och hjälpa till med en stor vattenläcka. Så då passade vi på att också åka dit och mysa lite. Där blev det kinamat innan det var dags för mig och Ellie att åka hem och sova. ------------------------------------------------------------------------------------- Idag ska vi handla lite nu på förmiddagen. Det blir City Gross och Apoteket. När Ellie sover ska jag se om jag kan knåpa ihop en liten påse man kan fästa på vagnen och ha det nya regnskyddet i. Man fick nämligen inte det med. Skit. Men det ska vi nog kunna fixa. :) I eftermiddag ska jag och Ellie iväg och bada med Therese och Elin. Det ska bli himla mysigt. Ikväll ska Kristoffer på HIF så det blir bara jag och Ellie ikväll. Men det är mysigt det med. ------------------------------------------------------------------------------------- Föresten, i söndags var vi på en helt underbar brunch på Helsing i Helsingborg. Jenny bjöd, tack så mycket underbara du! Efter det åkte vi til väla. Jag hittade en del saker. En svart kofta, röda chinos, höstlila jeans, blå byxor och två tröjor. Dagen därpå åkte vi till Center Syd för att Kristoffer skulle kolla på byxor. Då köpte jag ett par skor. Ellie fick också nya gympaskor, Puma. Ett regnställ hitta vi också på Cubus för 99 kronor. Perfekt! Knallgrönt. :)

Inga kommentarer: