onsdag 25 juli 2012

Underbar dag!

Gud, vilken underbar dag detta visade sig att bli. I förmiddags handlade vi som sagt. Efter lunch sov Ellie och då hann jag med att göra 10 matlådor med makaroner och köttfärssås till Ellie. Jag läste även ett kapitel i min bok och så packade jag det som vi skulle ha med till stranden. Lite i två kom Therese och "hämta upp" oss så hade vi följe bort till borstahusen. Fy fan vad fullt det var på parkeringen, vi körde två långa varv innan det helt plötsligt var två parkeringar lediga brevid varandra. Vadå tur?! Vi körde nog och letade plats i ca 15 minuter alltså. Svettig hann man bli i alla fall. När vi väl kom ner på stranden så var det värt allt parkeringsletande. Tjejerna tyckte det var urmysigt, de plaskade och fikade och bara hade allmänt roligt. När vi gick lite längre ut med dem så att vattnet gick upp till bröstkorgen på töserna så var Ellie helt i extas. Hon höll mig i ena handen och bara gick runt runt och skrek och skrattade av förtjusning. Hon hoppade med benen och plaskade med den andra handen. Det är lite svårt att förklara men att se henne ha så himla roligt gjorde mig nästan tårögd. :) När vi kom hem vid fem käkade vi tidig middag sen gick vi ner till hemmakväll. Kristoffer är ju på HIF ikväll så jag får passa på att ha lite egentidsmys. Jag hyrde en film och köpte några godisbitar. :) Nu ska Ellie få välling och sen hoppa i säng. Och då ska jag starta min film. Imorgon blir det öppna förskolan på förmiddagen. Men vad händer på eftermiddagen?? Trevlig kväll!

Inga kommentarer: