tisdag 21 augusti 2012

Semesterhelg.

I helgen har vi varit iväg på lite semester. I torsdagskväll körde vi upp till Kristoffers syster med familj. Vi var framme vid midnatt och vi hade då en superpigg Ellie. Hon somnade äntligen vid klockan två på natten brevid mig i sängen, något hon inte gjort sen hon var ca 2,5 månad gammal. Man kan ju säga att man INTE är van vid att vara uppe med henne på natten. Fredagen bjöd på djurparksmys och en massa bus med kusin Zacharias. Vi firade också Z för att han har fyllt ett år i onsdags. Grattis igen! På kvällen körde vi (Kristoffer, Ellie, Jenny och jag) vidare till Göteborg där vi sov på hotell i två nätter. Lördagen spenderade vi i stan och på Universeum. På söndagen var vi på Liseberg. Vi kom till Liseberg vid 9 på morgonen för vi antog att de öppnade 10. Vi ville vara ute i god tid. Men klockan blev 10 och inte en annan människa syntes till så vi började undra. Kollade upp när de öppnade och det var ju såklart klockan 12!! Vi fick gå en vända i stan och invänta klockslaget. Vi hade i alla fall det supermysigt på Liseberg. Jenny och jag hade åkpass så vi åkte en massa. Ellie fick också åka två karuseller. Det tyckte hon var mysigt. Kristoffer var underbar och tog hand om Ellie hela dagen så jag kunde roa mig! :) Bilder kommer senare! ----------------------------------------------------------------------------------- Måste också berätta att Ellie säger nya ord hela tiden. Man blir både förvånad och oerhört stolt. Den senaste veckan har det ploppat upp en massa nytt. Hon säger nu (får se om jag kommer ihåg allt): Mamma, Pappa, Mormor, Farfar, Jenny, Hej, Nej, Tack tack, Dricka, Macka, Lampa, Där, Titta ---------------------------------------------------------------------------------- Igår var första dagen på Ellies inskolning. Det gick jättebra. Vi var där i ca två timmar och bara lekte. Hon hade roligt. Idag ska vi vara där tre timmar och hon ska äta lunch där, tillsammans med mig. Imorgon ska hon äta lunch där själv. Och sen på torsdag och fredag ska hon också sova där. Tror detta kommer gå superbra! ----------------------------------------------------------------------------------- Måste också säga att fast jag gör mellanrum mellan mina stycken här på bloggen så trycks allt ihop till ett enda stycke när jag publicerar inläggen. SKITSTÖRIGT! Därför har jag nu gjort linjer för att separera styckena. Hehe. Hoppas ni fattar vad jag menar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni verkar ha haft en bra minisemester. Ellie är jätteduktig som pratar så mycket hon är lik sin mor iallafall. Kul att hon säger mormor nu, innan var ju alla fafa. Ha en bra dag på dagis / Mamsen