fredag 18 november 2011

Rätt.

Då var det som jag trodde, tänder på gång. Men det kan dröja länga ändå sa de på bvc. Det är jättesvårt att säga när de kommer fick jag reda på. Men vi kunde se några tänder genom tandköttet i alla fall som är på väg ner. Därav Ellies bekymmer, tänderna växer. Så då får vi hoppas på att de växer snabbt och spricker igenom. Man kunde ge henne alvedon till kvällen för att hjälpa henne att sova bättre.

Ellie fick mat för ett tag sen. Jag provade än en gång med ärtpurén som inte var så poppis för ett par dagar sen. Men jag tänkte "jag ska inte ge upp, hon ska få smaka detta igen". Men denna gången var det värre för henne, hon både klöktes och rös så äckligt tyckte hon det var. Så hon fick den sista burken med potatis/kålrotpurén. Så nu har jag gjort en ny sats mat till henne. Potatis/palsternacka. Förhoppningsvis smaskens!

Ellie sitter för tillfället i sin hoppgunga och skuttar lite. Lite sådär lagom nöjd. Och jag tänkte väl att jag skulle försöka hinna skriva ett par meningar på ett utav arbetena. Får se hur det går med den saken.

Ikväll är det idol :) Pusshaj

1 kommentar:

Anonym sa...

Rabbemos är toppen tycker Ellie. :) / Mormor