torsdag 19 januari 2012

Försenat nyårslöfte?

Nu har jag en tid funderat på att seriöst ta tag i mitt största problem här i livet. Något jag tänker på varje dag, något jag verkligen inte är nöjd med. Min vikt. Jag vill kunna känna mig snygg och stolt när jag tittar mig i spegeln, jag vill inte känna mig som ett fläskberg i underkläder, jag vill inte vara "den bastanta" längre, jag vill kunna ligga på stranden utan att känna mig som en strandad val, jag vill känna mig sexig inför min man, jag vill vara en frisk och aktiv mamma till Ellie, jag vill vara en bra förebild för henne. Jag vill nå min målvikt. Och för tillfället känns det som att den är väldigt långt borta. Problemet är nu att jag inte vet hur jag ska göra. Äta mindre och motionera mer, jo tack jag vet. Men jag är en sådan människa som behöver en plan att följa. Så nu undrar jag om det är någon av er som har några tips på hur jag ska gå till väga för att nå mitt mål? Bomba mig gärna med ideer. Jag är smått desperat.

2 kommentarer:

caroline sa...

Hej Emma! Här själv hållt på i ett halvår ca med att gå ner i vikt.det Och det som jag bestämde mig ifrån början var att du får ta så långt tid det bara vill, bara inga dieter. jag slutade helt med godis,chips, kakor och istället åter jag goda och lyxiga frukter och jag lovar dig att efter en månad så är du inte sugen längre. i maten så här jag minskat radikalt på hur mycket jag äter och tar inte mat två gånger. efter att jag här ätit en portion så.försöker jag vänta och efter ca 10 så blir jag lagom mätt, inte jobbigt mätt. i träning kör jag väldigt varierat tis springa 5 km och styrka och på torsdag kör jag zumba, men kan det blir ett pass eller gym eller lång promenad på fre/lördag och sen Yoga på söndag, ungefär så ser det ut för mig och nu efter ett halvår ska jag börja avancera mig och köra hårdare. Men en bra start så att man inte tröttnar med en gång, det gör alltid jag annars. Detta programmet här hjälpt mig alla fall och resultat syns. Hör av dig om du undrar något. Förekommer säger stav fel då detta skrivs ifrån mobilen:;) ha en fin dag och synd vi inte träffades i lindvallen // Caroline

Hanna sa...

meen, min kommentar som jag skrev innan har inte kommit med. Jag skrev iaf att Daniel kan oxå hjälpa dig. Han har gjort flera mat- o träningsschemor till folk o ska även göra ett till mig. Det handlar om kalori in o kalori ut o att få i sig så mkt protein som man behöver. Han ska göra ett en lista till mig hur mkt protein o kalorier allt jag äter innehåller o hur mkt kalorier man gör av med av att träna olika saker.
Jag tycker vi ska träffas o då kan vi diskutera mera :D puss Hanna