tisdag 31 januari 2012

Tisdag.

Ja, nu är det några dagar sen jag skrev här och det har hänt en del sedan dess.

I lördags hade vi lite spelkväll här med Jenny och hennes två kompisar Caroline och Isabell. Det var hur trevligt som helst och vi spelade Xbox Kinect och Bezzerwisser. En supertrevlig kväll. Och smaskig mat åt vi dessutom. Hasselbackspotatis med fylld helstekt fläskfilé och kantarellsås. Mumma!

I söndags var vi och hälsade på våra föräldrar och så var vi en runda inom Väla där Kristoffer köpte tre par jeans.

Igår var jag i skolan, vi hade en föreläsning och ett basgruppsmöte med lite redovisning. Inget avancerat. Igår var också första gången Ellie hade feber. Inte så hög dock men natten blev ganska jobbig. Hon somnade ordentligt fram mot småtimmarna i min säng i alla fall. Det är första gången sen hon var typ 2 månader hon sover i vår säng på natten. Jag fick lägga mig i soffan för Ellie tog upp för mycket plats av min sida. Och jag vågade ju inte flytta henne när hon väl somnat, hehe.

Idag finns det ingen feber i sikte, änsålänge. Får väl se hur det blir ikväll. Lite smått gnällig är hon men annars är allmäntillståndet som vanligt. Jag har skickat in min komplettering idag. Hoppas den blir godkänd så jag kan lägga höstens kurser bakom mig! Snart kommer förhoppningsvis mannen hem och då vankas det hemmagjorda hamburgare. Smask!

Inga kommentarer: