torsdag 26 januari 2012

Torsdag.

Ja, idag är det torsdag. Och här har det inte hänt sådär överdrivet mycket.

Ellie och jag tog en promenad ner till bvc imorse för vägning och mätning. "Lilltjejen" har växt en del på 1,5 månad. Nu väger hon 10,1 kg och är 73 cm lång. Våran bastanta lilla prinsessa! :) Väl där nere så frågade jag om det fanns något bra svar på varför Ellie numer tycker det är dags att gå upp mellan 05.30 och 06.00 varje morgon. Jag fick inget bra svar, bara att jag ska vara nöjd att hon sover 10 timmar i sträck, mer kunde jag tydligen inte begära. Hehe. Men jag är ju van vid att hon sover till 7-8 i alla fall. Lite bekväm har man blivit men det är väl dags att inse att man har småbarn och pallra sig upp kl 6 om mornarna? Fick också bekräftat att hennes framtänder är på g.

Ellie tränar för fullt här hemma. Både med krypandet och med att sätta sig upp själv. Hon satt förövrigt och lekte helt själv i vardagsrummet i typ en halvtimme innan utan minsta gnäll. Hon är så duktig! :)

Till lunch åt jag en smarrig tonfisksallad. Varför äter man inte det oftare? Efter det bakade jag knäckebröd. Jag tog nog ut dem lite för tidigt för det blev inte speciellt hårda. Naiv som jag är så tänkte jag att de hårdnar nog efter en stund. Jaja, jag får väl göra nya en annan dag, hehe. Skitgott blir det i alla fall om man lyckas med dem. Har fått receptet av min svägerska(?) Jenny. Kan lägga upp receptet här på bloggen i nästa inlägg.

Nu på eftermiddagen har jag tvättat lite (har typ hälften kvar) och plockat undan lite grann. Återstår att byta lakan i alla sängarna och laga middag. Hoppas på att mannen min kommer hem snart för jag börjar bli hungrig.

Vill också berätta att Kristoffer och jag har tagit tag i våra liv en gång för alla (förhoppningsvis), hädanefter äter vi nyttigt och rätt. Så bli inte stötta om vi säger nej till kakan, eller ber om vatten istället för saft. Hoppas på att gå ner alla överflödiga kilon nu så att man kan få vara nöjd med sig själv för en gångs skull. Tyvärr är Kristoffer och jag personer som faller för frestelser och tappar motivationen men jag hoppas det går vägen den här gången. Vi behöver all pepp och stöttning vi kan få :) Hej sundare liv och snygg kropp. Hejdå fett!

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen till verkligheten Emma. Upp och hoppa och plugga lite på morgonen då när du är som piggastoch Ellie leker för sej själv.Sätt in knäckebröden igen i ugnen på låg värme. Jag stöttar er om ni stöttar oss :) / Kram mamsen