fredag 18 februari 2011

Fredag,

I förmiddags var det skolan som gällde. Idag hade vi redovisning i lärstilar. Det gick väl ganska bra. Verkar inte som om det var särskilt seriöst. Välkommen till Malmö Högskoa, haha! När jag kom hem vid ett tiden gjorde jag lite lunch. Det blev mannagrynsgröt med kanel, jordgubbssylt och mjölk. Fy fasen vad gott det är! Sen vid två tiden när jag skulle tvätta är det något snille som tvättar före mig som inte är klar än. Jag går snällt upp i lägenheten igen och väntar typ 10 min. Går ner en gång till, personen är fortfarande inte färdig! Åh, går upp i lägenheten än en gång och filosoferar en stund. Halv tre, alltså 30 minuter in på min tvättid, går jag ner en gång till. Va fan! Fortfarande inte klar. Då går jag och ringer på hos personen i fråga och berättar snällt att klockan är 14.30 och du tvättar på min tvättid. Efter att den 5 åriga dottern tolkat till mamman går hon ner och flyttar sin förbannade tvätt så att jag kan få komma till. Pjuh. Dagens människor alltså!

Idag har jag även bakat muffins, hallonpaj, dammtorkat nästan hela lägenheten, plockat undan, diskat, bäddat rent i sängen, lagat god middag och sen slapppat i soffan.

Jag har kännt av den lilla/lille ganska många gånger idag. Känns som om man blir pokad från insidan. Mys. :)

Imorgon ska vi ut på äventyr! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

ooohhh.. vad kul mvh nisse

Anonym sa...

oohh.. nej, kexchocklad! mvh farfar

Anonym sa...

Tack för de goda muffinsen!
Höghuset.