onsdag 21 december 2011

God eftermiddag.

Lillfisen ligger och sover så jag passar på att uppdatera bloggen lite.

Imorse när Kristoffers klocka ringde vid 05.45 så tänkte jag, som vanligt, ååh vad skönt att få sova vidare. Men det slog mig ganska fort att även jag skulle gå upp denna morgon. Jag och Ellie var nämligen på plats i eslöv på bilmånsson för oljebyte klockan 07.30 imorse. Jippie. Menmen, det är sånt som måste göras. Onödigt att kristoffer tar ledigt när jag likaväl kan köra dit. På väg hem så handlade jag lite nödvändigheter som mjölk, grädde, pålägg, julmust och kyckling. (Om nu någon var intresserad av mina inköp)

Vid 11 kom Necmiye och vi skrev klart vår komplettering. Alltså denna tant som har rättat vårt arbete har anmärkt på nästan ALLT! Helt sjukt. Hon har skrivit kommenterarer såsom; Hur menar ni här? Men hade du läst meningen efter så hade du förstått vad vi menat!! Så nu har vi i alla fall förtydligat texten ännu mer och nu skulle vi kunna döpa om den till "Examination 2, for dummies"!! Men jaja, vi får väl se om hon är nöjd denna gången. Ellie och Ida lekte fint tillsammans undertiden mammorna pluggade :) De är så duktiga så!

Ikväll kommer vår gode vän Törnis (Matthias Törngren) på middag och julfika. Ellie har köpt en liten julklapp till honom. Jag hoppas han blir glad :) Det ska bli så kul att träffa honom igen, det var ett tag sen nu. Plus att han inte riktigt har träffat Ellie. Bara sagt hej när vi möttes utanför hans gym ;) Så nu får han träffa henne ordentligt. Nu ska jag snart börja förbereda maten tills ikväll. Den som kan gissa rätt på vad vi ska äta kan komma och hämta en lussebulle. Ingredienserna är: kyckling, grädde, chilisås, banan, jordnötter, ris och bacon. :)

Imorgon ska jag skriva klart min sista examination är det tänkt. Jag vill skicka in den innan jul så att jag bara kan vara ledig (mammaledig!) sen och ta det lungt.

Föresten, jag måste berätta en sak. Ellie kan nu även ställa sig i krypställning på golvet. Innan har hon bara kunnat på mattan eftersom golvet varit för halt. Men nu kan hon även där och så gungar hon så att knäna flyttas lite fram och tillbaks! :) Vår duktiga tös! Någon som har en gissning på när hon kommer börja krypa?? Kristoffer har tippat på innan jul för ett tag sen men jag tror inte hon hinner lära sig på två dagar, hehe.

Nä nu galer Belli-bus inne i spjälsängen. Får hämta upp henne. Ha en trevlig kväll allihop. För det ska vi ha!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jasså du ska ha flygande Jacob till middag, lussebullen får jag ju på lördag:) Ellie är ju jätteduktig hon lär sej krypa uppe i Sälen./ Mamsen