torsdag 8 december 2011

Torsdag.

Nu är husmoren igång här igen. Igår gjorde jag kycklinggryta med pasta till Ellie, den var sådär uppskattad verkade det som. Gick ganska segt i slutet. Inatt hade jag katrinplommon i blöt så imorse gjorde jag både katrinplommonpuré och katrinplommon/hallonpuré. Sedan gjorde jag även nötkött med rotfrukter till henne som ska provas nu till lunch om en liten stund. Nu har jag en del mat i frysen till min lilla prinsessa.

Det närmar sig jul med stormsteg tycker jag. Nästan alla julklappar är färdiga, bara ett par kvar tror jag. Längatr till jul, men innan dess ska det hinnas med en hel del julstök. Gran ska fixas, lussekatter, kola, vörtbröd, rocky road, sill, köttbullar och lite annat smått och gott ska fixas. Plus en MASSA pluggande som måste göras. Vill helst ha allt klart innan jul så att man verkligen kan slappna av sen. Fokus nu är i alla fall två arbeten som ska in på tisdag. :)

Igår fick vi hem Ellies badstol, så hon fick prova den imorse. Hon verkade väldigt skeptisk till att sitta upp och bada. Hon log inte en enda gång, inte ens när jag tog kort och försökte få henne att skratta. Hon plaskade lite i alla fall och försökte fånga badankor. Så lite kul var det nog, bara ovanligt för henne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är skönt när frysen är laddad. Jag längtar efter dina rocky road det ska bli gott. Vad blir det nu för gran då ??? :) Vänta du hon kommer att plaska runt så du blir jätteblöt du också. / mamsen