fredag 17 juni 2011

Fredag.

Igår var jag inne i Helsingborg och träffade min älskade Hanna! Vi käkade på Subway (MUMS!) och tittade lite i affärer. Jag köpte ett par shorts till lilltösen och tyg så att jag kan sy gardiner till hennes rum. Sen blev det inte mer shopping för min del. Jo, glass. :) Hehe. Det var härligt att träffa Hanna igen, det var ett tag sen sist. Love you, hun!

Var även och träffade barnmorskan igår och fick då reda på att bebisen är fixerad nu, skönt. Samt så sa hon att allt såg bra ut och bebisen var normalstor efter vad hon kunde känna utanpå magen. Fick också höra hjärtljuden, och det är ju lika härligt varje gång. :) Nu är jag inne i vecka 39. Tiden har gått så himla fort. Nu är det bara 12 dagar kvar tills beräknad födsel. Men mig hade det inte gjort så mycket om hon kom typ... nu! Hehe. Vill bara träffa vår lilla prinsessa!

Idag har jag gjort en komplettering på min omtenta och äntligen fått den godkänd! Så skönt! Den har hängt efter mig ganska länge nu! Det är superskönt att kunna ha sommarlov utan att ha en gammal tenta i nacken. Underbart! Tummen upp för mig.

Jag har också städat idag. Det blev storstädning av barnrummet. Så nu är det rent och fräscht inför hennes ankomst. Även om hon kanske inte kommer spendera så mycket tid där inne de första månaderna då hon kommer sova inne hos oss, men ändå. Känns ändå skönt att ha det klart. Har rensat ut saker som inte ska vara där, dammsugat, torkat golv, dammtorkat, torkat av dörrar och lister, putsat fönstrena samt sytt gardinerna och hängt upp. Det blev jättefint!


Kristoffer ligger i soffan och spelar Angry Birds, och jag ska nog göra detsamma nu! Pusshaj!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev väldig bra med gardinerna! Dem tycker jag ni ska ha kvar =) Längtar med tills jag ska få träffa henne! Love you too darling!! Puss Hanna

Rebecca sa...

Fint de blev! Så flitig du är. Kramis