måndag 20 juni 2011

Helgen som gått.

Jaha, vad har hänt i helgen då? I fredgas hände det inte så mycket, vi var hemma och mös och kollade på tv. I lördags åkte vi ut till Rydebäck och grillade lite korv med päronen, broren min och hans familj. Det var mysigt, men det var väldigt mycket kunder i butiken så vi kunde inte alla äta samtidigt, hehe. Efter det körde vi en snabb runda till Väla för att köpa en nyckelring, sen åkte vi vidare till Höganäs för lite familjemiddag. Kvällen avslutades med en runda plump. Igår var vi nere på Entré med Jenny och Emma. Det blev ingen shopping för vår del, förutom lite mat. Det är alltid trevligt att komma ut lite men jag kände att min rygg inte pallar med några längre gåendes utflykter, blev väldigt trött i den samt att jag fick lite molvärk och så. Kvällen avslutades i soffan framför Two and a half men.

Idag har jag varit en sväng till barnmorskan där jag än en gång fick höra att allting såg bra ut och att det är bara till att vänta tills hon tittar ut. Fick i alla fall veta att 80% av alla barn för plus-minus 5 dagar från beräknad födsel. Så man kan ju alltid hoppas på det. Det är nog ingen höjdare att gå över typ två veckor. Jag ska nog käka lite lunch snart och sen ska jag ta tag i att storstäda vardagsrummet också. Betar av ett rum i taget så det är rent och snyggt till lillans ankomst, hehe.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det vi som är päronen?? Det var ett himla bra förslag att ni skulle komma ut och grilla korv till oss så vi inte svälte ihjäl. Det är ju full rulle nu. Skönt att allt är ok, då blir det som jag sagt att vattnet kommer gå på midsommarafton. Puss och kram Mamsen