måndag 13 juni 2011

Vattenmelon?

Jaha, då har det varit helg igen. Och vad har då hänt? Inte så jättemycket vill jag påstå. I fredags kom en kompis hem till oss och vi käkade lite pizza och såg på en film. Han hade även med sig sin nya bil som vi fick provåka. :) I lördags hade vi inte så mycket att göra så efter lunch blev det att vi åkte en sväng till höganäs och fikade med Kristoffers mamma och pappa samt att vi tog oss en titt in på Lager 157, men vi hittade inget roligt. Bara converse för 400 kronor men mina fötter är för svullna för såna skor ändå :( Här är det endast flipflop eller foppatofflor som gäller, yum! På kvällen åkte vi hem till Daniel och Emma och grillade lite, käkade jordgubbar och hade det allmänt mysigt. Tack för en trevlig kväll. Igår blev det lite slappe fram till lunch och sen gick vi ut på promenad i det fina vädret. Vi skulle gå ner och spela minigolf men där hade de en tävling så det gick inte så bra. Istället fick jag mina första förvärk och var tvungen att sätta mig på en bänk ett litet tag. Både Kristoffer och jag hoppades på att det skulle vara en "riktig" värk och väntade på nästa, men det kom ingen. Vi längtar så himla mycket! Vill att hon ska komma NU! Fast det är ju 2,5 vecka kvar tills beräknad ankomst, men ändå. Hon är ju färdigbakad. :) På kvällen åkte vi hem till min mamma och pappa och grillade massa gott, spelade lite kort och skrattade åt pappa som somnade i badtunnan! :) Vi åt även årets första korona (den bästa jordgubbssorten)!! MUMS! Det var Kristoffer och jag som hade varit ute och plockat dem. Fy vad magen var ivägen. Hehe.

Idag ska jag nog städa lite, det behövs verkligen. Tänkte köra ett ryck den här veckan och storstäda lägenheten. Det var ju inte igår man gjorde det. Tänkte börja i sovrummet idag i alla fall. Får nog ta ett rum i taget. Det blir nog en promenad också i detta underbara soliga väder. Om det nu håller i sig tills i eftermiddag vill säga.

Måste också berätta att Kristoffer och jag höll på att dö av skratt igår. Vi hade en halv vattenmelon som vi skulle äta lite av, men det slutade med att vi hade tävling om vem som kunde få in störst bit i munnen. Så vi skar lika stora bitar som vi tävlade med. Och eftersom vi praktiskt taget körde ner vattenmelonbitarna i halsen i desperata försök att vinna över den andra så klöktes vi, satte i halsen och skrattade så vi grät! Haha! Så roligt vi hade. Jag älskar våra galna stunder hjärtat!



1 kommentar:

Anonym sa...

Fjöntar. Du som sa att du inte skulle äta upp hela melonen, för du tyckte ju inte om det så mycket :) Hoppas du mår bra idag, inga mer värkar?? / Mamsen