onsdag 20 april 2011

Gott!

Igårmorse var det dags för den fruktade glukosbelastningen. När jag kom dit fick jag mitt glas med den grumliga vätskan. Jag smakade först en klunk för att se hur vidrigt det var. Men det var ju gott! Det smakade som min och Kristoffers hemmagjorda "amerikanska lemonade" fast lite sötare. Jag svepte mitt glas med den smaskiga drickan ganska snabbt. :) Sen var det bara till att vänta i två timmar. Jag fick träffa min barnmorska under tiden. När jag var färdig fick jag reda på att alla tester var jättebra och jag hade inga teckan på graviditetsdiabetes. Jag behövde inte heller äta järntabletter. Yay! Under tiden jag satt och väntade ringde jobb och undrade om jag kunde komma in på eftemiddagen. Så efter glukosbelastningen var det bara till att cykla hem som skottet och kissa och bre mackor som jag kunde äta på bussen, eftersom jag inte hade ätit ngn frukost.

Nu sitter jag åter på jobb och ska börja om 5 minuter. Jag ska jobba till 16.30. Skönt att få in lite extra pengar i maj då jag bara får ett halvt csn. Det kanske även blir jobb imorgon. Det får dagen utvisa.

Nej nu ska jag gå och leka :) Hajj!

Inga kommentarer: