söndag 24 april 2011

Påsk.

Igår var vi som tidigare nämts hemma hos Daniel och Emma på påskmiddag/fest. Det var väldigt trevligt. God mat, många gäster och en massa sprit gjorde festen väldigt minnesvärd. Även den lilla äggjakten var rolig, den fick mig att känns mig som en girigt barn igen. Tack värdparet för en underbar kväll.

I förmiddags bakade Kristoffer och jag en sats kanelbullar. Älskling var lite osäker men tillsammans lyckades vi baka jättegoda bullar. :) I eftermiddags var vi ute och fikade med mamma, pappa, daniel, emma, maya och enya. Såklart så kalasade vi på våra kanelbullar. Efter det åkte vi till coop för att Kristoffer skulle tippa. Och där hände en sak som fick mig att må så kollosalt bra! Det kändes som om jag hade vunnit en miljon. Det var såhär att när Kristoffer hade tippat klart och skulle gå och ta en nummerlapp för att kunna betala i kassan så är där en tant som verkligen springer för att hinna före Kristoffer och ta numret före honom. Och så skrattade hon oss rakt i ansiktet. Jävla kärring tänkte jag, så gör man väl inte? Sen när kassörskan ropade upp nummer 88 fleeeera gånger högt, numret som var tantens, så hörde hon inte. Då sa kassörskan nummer 89 och Kristoffer gick fram och skulle betala. Då kommer tanten: men jag hade ju 88! Då sa kassörskan: Ja, men du får vänta. Och sur blev tanten. Hahahah! Tji fick hon! Då mådde jag bra! Efter denna underbara händelse åkte vi hem till Kristoffer morfar för att äta lite påskmiddag med hans familj. Det var mysigt, vi satt ute i trädgården i det fina vädret. Underbart! När vi sen skulle köra hem så åkte vi inom mina föräldrar igen och smakade på årets första hemmaodlade sparris. Mums. Och så åt vi lite jordgubbar. Sen satt vi lite i kvällssolen innan vi åkte hem. Det har varit en mysig dag i alla fall :)

Älskar dig Stoffe! <3<3<3<3

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för de goooda bullarna :) / Mamsen