söndag 1 maj 2011

Aldrig mer!

Igårmorse började vi dagen med att köra till City Gross och handla bullar och pålägg. Sen begav vi oss ut till rydebäck för att äta frukost med mina parents i solskenet utanför butiken. Det blåste lite kallt men det var skönt ändå. Och framför allt gott! I love bullfrukost! När vi var klara där åkte vi hem till Kristoffers föräldrar för att sedan gå på Höganäs marknad. Jag fick några smycken av Kristoffer, tack sötis! Det blev en fika hemma hos Helene och Björn innan vi begav oss igen. Vi skulle hem till Rebecka, Christoffer och lilla Melvin men först tog vi en snabb runda inom Lager 157 som nyss öppnat i Höganäs. Där fanns det en massa märkedkläder till halva priset ungefär. Vi köpte en klänning och en body till lilltösen. Båda av märket Lundmyr of Sweden. Jättesöta. Bilderna ligger i telefonen och kommer därför i nästa blogginlägg. Min söta Kristoffer ville även köpa ett par Converse till mig men eftersom mina fötter är lite svullna och varma just nu så kändes det inte lönt eftersom jag typ inte hade kunnat använda dem nu ändå. Och jag har ju ändå sex par hemma redan. :)Vi åt också en ganska sen lunch innan vi åkte och mös med Melvin. Åh så underbart det var när vi kom dit. Han var nymatad så det var bara till att börja gosa. Han somnade i min famn, den lilla sötnosen. Längtar så efter min egen lilla bebbe! :)Väldigt trevligt hade vi i alla fall. Alltid kul att snacka lite skit. Och alltid bra att få lite information från en som nyligen fött barn. Vi måste ses oftare, det tycker både jag och Kristoffer. På kvällen sen skulle vi gå på bio, men eftersom vi var lite tidiga in till Helsingborg så gick vi en sväng på det lilla tivolit på sundstorget innan filmen började. Jag åt langos, så gott! När klockan började närma sig gick vi upp till söder och biografen. Och en sak ska jag säga. Jag kommer INTE gå på bio igen innan jag fått barn. Fy fan! Jag mådde sjukt dåligt genom hela filmen, jag var asvarm, kallsvettades, det var trångt som fan så jag fick värsta panikkänslorna, benen var rastlösa, ögonen var svintrötta, ryggen gjorde ont så jag skruvade på mig hela tiden i hopp om att hitta en bekväm ställning, och i mellanåt kändes det som om jag skulle svimma, vilket gjorde att jag drack mycket och då blev jag såklart kissnödig men inte ville jag tränga mig förbi alla på raden och slå alla på raden framför i huvudet med min mage. Nej jag fick sitta där jag satt tills filmen var slut. Det var nog det värsta jag varit med om på länge! Men filmen var bra! :) Vi såg Thor i 3D. Kommer en bild på mig i de snygga glasögonen i nästa inlägg.

Just nu tar jag en paus från världshistoriens tråkiaste bok!! Grundläggande aritmetik. Fy fan säger jag bara. Vi ska ha litteraturseminarie på ganska många sidor i den boken på tisdag så det är bara till att läsa, eller i alla fall läsa en del och sen kan man skumma en del också. Att Kristoffer är iväg och uträttar ärenden och sen ska på fotboll med sin syster gör ju inte det hela bättre. Jag hade hellre varit med honom, mitt hjärta. Senare i eftermiddag ska jag ta bussen till höganäs där Kristoffer och Jenny också kommer möta upp och så ska vi grilla hemma hos Helene och Björn. Det ska bli mysigt. I alla fall NÅGOT att se fram emot idag!

Nä, nu får jag väl fortsätta läsa den dödstråkiga, meningslösa (känns det som just nu) boken och tröstäta mitt left-over-biogodis från igår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg bilderna. Fina kläder och du var ju en pudding i de glasögonen :) Och hördududu hade ni inte godis uppehåll??? / Mamsen